söndag 7 oktober 2012

Baking soda

Alla som känner mig vet att jag är galet nyfiken, jag är envis som få och med ett sjuhelsikes temperament.
En typisk vädur med andra ord. Om bebis kommer som planerat så kommer vi vara två vädurar i familjen. Stackars J.

Men till den där nyfikenheten. Jag trodde alltid att det skulle vara självklart för mig att kolla upp könet när jag väl skulle skaffa barn, pga att jag alltid måste veta, allt, med en gång!
Men när jag väl blev gravid så började det kännas ganska ointressant.
Tills nu! Jag vill veta, är så otroligt nyfiken.

Eftersom det är några veckor kvar tills vi får se så får jag köra på huskurer, och skrönor.

I morse testade jag "the baking soda test" som går ut på att man testar sitt urin tillsammans med bikarbonat.
Om det fräser och puttrar i testmuggen så är resultatet en pojke, om det inte händer något så är det en flicka.
Låter helt sjukt men testresultatet visade iallafall att jag väntar en flicka. Vilket också alla i min omgivning tror.

Utom jag då, som är säker på att det blir en pojk.

Detta triggade dock min nyfikenhet och jag ska se om jag hittar fler huskurer.

Bara för att det är kul!

1 kommentar:

  1. Haha!! Det kanske jag skulle prova! Har aldrig hört om det innan! Kolla min blogg jag la precis in 10 myter som du kan undersöka om det är en flicka eller pojke.

    SvaraRadera