fredag 8 mars 2013

Sjuk.

Jag vill inte gnälla och vill absolut inte vara till besvär. Men jag är riktigt dålig.

Efter besöket hos barnmorskan igår så finns nu misstanke om havandeskapsförgiftning vilket innebär att jag nu till en början måste gå på blodtryckskontroller mer ofta så det inte sticker iväg. Jag måste också lämna urinprov oftare. Har även fått lämna ämnesomsättningsprov för att utreda vad som är fel på mig. Något är det.

Jag får bara vila, dvs ligga stilla. Blir det sämre så kan man bli inlagd för att vara under uppsikt så att man verkligen bara vilar, man får alltså inte se på tv, läsa eller något annat...

Vikten står still. Symfusmåttet likaså, men bebis har sjunkit ner så det beror nog på det.

Foglossningen har blivit bättre, antagligen är det pga vilan och att bebis ligger långt ner så hon stöttar upp bäckenet mer.

Vi försöker skratta åt att jag är dålig, vad kan vi annars göra...



2 kommentarer:

  1. Usch, stackare! Hoppas verkligen inte du åker på havandeskapsförgiftning! Kramar ♡

    SvaraRadera
  2. Alltså det är klart du får se på TV och läsa böcker! Varför skulle du inte få det? Det får man ju inne på sjukhuset också om man blir inlagd. Man ligger ju ner och vilar under tiden. Det är anstränga sig man inte ska göra, vara uppe och städa o fixa.

    SvaraRadera