fredag 15 februari 2013

Nu börjar slutspurten, 8 veckor kvar.
Magen är rund och go och det är en väldigt aktiv bebis därinne.

Jag är så otroligt lycklig. Går omkring i en liten bubbla och bara myser.

Det roliga och mysiga förtas ju dock av foglossningen. Jag vill inte gnälla då jag häromdagen fick höra av en nära (?) att jag var otacksam och att jag kanske skulle vara glad som var gravid.

Hur kan man vara så elak?
Jag är så otroligt tacksam som är gravid men att inte kunna klä på sig själv, att hoppa på kryckor och ha ständig värk, det är jobbigt och påfrestande. Minst sagt.

Mage v 32.

2 kommentarer:

  1. Hej, ja förstår dig mycket väl, ingen är gladare att vara gravid än jag (v31) men samtidigt förtas mkt pga att min självkänsla har svårt med den viktuppg ja har (nu 20 kg) å inte blir de bättre av att folk runt ikring måste kommentera min storlek... Har oerhört svårt å njuta å mår mest dåligt, ingen tycks förstå detta....

    SvaraRadera
  2. Oh vad trött jag blir på folk som säger så! Läste häromdagen på en mamma sida där en skrev " snälla ni gravida sluta gnälla över era krämpor och var istället glada för att ni väntar barn" hon själv hade tydligen försökt ett tag! Men vi måste få lov och gnälla för de är fan jobbigt att vara gravid och bara för att man gnäller lite betyder de ju inte att man inye är glad åt att man ska få ett barn! Så gnäll på för de tänker jag göra ;)

    SvaraRadera