måndag 21 januari 2013

Måndag


Vi startar denna veckan med gå in i sista trimestern. Nu är det inte många veckor kvar tills lillfisen dyker upp...

Tiden går så otroligt fort och jag blir mer och mer otymplig för varje dag som går. Varje morgon väcker bebisen mig med ett välriktat slag mot urinblåsan och det är knappt att så att jag hinner till toaletten. Sedan är det full aktivitet, hela magen trycks ut åt olika håll och man kan ana en liten fot eller när hon trycker upp rumpan.

Jag tycker det är mysigt och otäckt på samma gång. Det är fantastiskt häftigt att det verkligen bor en liten människa i min mage men ganska äckligt ibland när bebis rör sig så mycket att magen bara hoppar upp och ner. Lite overklighetskänsla.

Tindra ligger ibland och bara tittar på magen och buffar med tassen när bebis skjuter ut foten, som att dem busar med varandra...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar