tisdag 4 december 2012

Vaccin

Så kom den där dagen då Sprutan skulle stickas i armen.

Efter noga övervägande så bestämde jag mig för att ta influensavaccin. Dels för att jag nobbade svininfluensavaccinet och dels för att jag arbetar i en smittsam miljö.

När jag väl kom till läkaren idag så visste inte någon personal någonting. Det kändes så fruktansvärt otryggt.

Trots att socialstyrelsen rekommenderar gravida att ta sprutan så kunde varken läkaren eller sköterskan ta beslutet om det var rätt att ge mig sprutan utan dem fick ringa till förlossningsavdelningen i Varberg och rådfråga deras barnmorska.

På hela vårdcentralen satt anslag om vaccination där gravida rekommenderades att ta sprutan. Jag hade ju själv noga läst för och nackdelar, kollat upp massor av saker.

Så otroligt oproffsigt och det kändes inte alls bra när jag gick därifrån.

Gjorde jag verkligen rätt nu som vaccinerade mig?

1 kommentar:

  1. Tycker det är kasst att läkarna och vårdpersonalen skickar ut papper med rekommendation att gravida ska vaccinera sig och sen står dom inte för det! När man frågar dom vet dom ju aldrig!!!

    Jag vet inte vad som är rätt o fel i det här fallet. Men om du jobbar i smittsam miljö så kanske det var bäst så som du gjorde. Bebis kan ju faktiskt ta skada om du drabbas av influensan.

    SvaraRadera