fredag 16 november 2012

Hormoner

Hormoner säger jag bara!
Idag lipar jag för allt, precis allt.

Först har vi känslotårarna, de kommer:
För att jag är så lycklig.
För att Tindra är så söt när hon sover.
För att jag är så glad när jag känner pyret röra sig.

Sen har vi tycka-synd-om-mig-tårarna för:
Att jag har så mycket finnar.
Mitt hår ser bedrövligt/flötigt/ovårdat ut.
Min rumpa är fet.
Inga kläder passar.

Sist men inte minst jag-är-så-jävla-frustrerad-så-jag-tänder-till-på-1-sekund-tårarna (dessa inkluderar mycket svordomar):
För att dammsugaren luktar illa och jag glömde köpa nya dammsugarpåsar.
För att jag är galet sugen på sushi men inte orkar ta mig ut.
Jag är var ute med en nybadad hund som rullade sig i lera.
Mitt spotify hackar.
Någon jävel snodde min tvätttid så nu har jag ABSOLUT INGENTING att ha på mig.

Idag är det fan inte lätt alltså.
Tänk om man alltid var så här.

Jag brukar oftast vara go och glad men nu känner jag inte igen mig. En lipsill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar